معرفی پمپ قیر یا پمپ غلیظ کش دنده ای

پمپ قیر یا پمپ غلیظ کش دنده ای

پمپ قیر یا پمپ غلیظ کش دنده ای، این کار مربوط به پمپ های دنده خارجی برای کاربردهای خودرو است که با سرعت بالا و فشار پایین کار می کنند. در آثار قبلی نویسندگان (قسمت اول و دوم ، [۱،۲]) ، یک مدل پارامتر کینتولاستودینامیکی پارامترهای غیر خطی برای پیش بینی رفتار پویا پمپ های دنده ای خارجی ارائه شد. این مهمترین پدیده های دخیل در عملکرد این نوع ماشین ها را در نظر می گیرد. دو منبع اصلی نویز و ارتعاش در نظر گرفته می شود: تپش فشار و مش دنده. این مدل به منظور پیش بینی تأثیر شرایط کار و تغییرات طراحی بر تولید ارتعاش استفاده شده است. اعتبارسنجی تجربی مدل کار دشواری است. بنابراین ، بخش سوم روش جدیدی را برای اعتبارسنجی انجام می دهد که با مقایسه شبیه سازی ها و نتایج تجربی مربوط به نیروها و گشتاورها انجام می شود: با اجزای خارجی و اینرسی که بر روی چرخ دنده ها عمل می کنند ، برآورد شده توسط مدل ، و واکنش ها و اجزای اینرسی ، سروکار دارد. روی بدنه پمپ و صفحه آزمایش ، با اندازه گیری بدست آمده است. اعتبارسنجی با مقایسه سطح میانگین زمان همزمان در حوزه زمان و نقشه های آبشار در حوزه فرکانس ، با توجه ویژه به شناسایی رزونانس سیستم انجام می شود. نتایج اعتبارسنجی در سطح جهانی رضایت بخش است ، اما اختلافات هنوز وجود دارد. پمپ قیر یا پمپ غلیظ کش دنده ای

پمپ قیر یا پمپ غلیظ کش دنده ای
پمپ قیر یا پمپ غلیظ کش دنده ای

علاوه بر این ، مدل ارزیابی شده برای کاربرد در نمونه اولیه پمپ مجازی جدید با چرخ دنده های مارپیچ به منظور پیش بینی شتاب دنده و نیروهای دینامیکی به درستی اصلاح شده است. بخش چهارم بر بهبود مدل سازی و تجزیه و تحلیل پدیده های وابسته به تحول فشار در چرخ دنده ها به منظور دستیابی به نتایج نزدیک به مقادیر اندازه گیری شده متمرکز شده است. در حقیقت ، نتایج شبیه سازی نشان داده است که سختی مش بندی متغیر سهم قابل توجهی در رفتار دینامیکی پمپ دارد ، اما این به اندازه پدیده های فشار مهم نیست. در نتیجه ، مدل اصلی با هدف بهبود محاسبه نیروهای فشار و گشتاورها اصلاح شد. فرمولاسیون فشار بهبود یافته شامل چندین پدیده است که در مورد قبلی مورد توجه قرار نگرفته است ، مانند تکامل فشار متغیر در پورت های ورودی و خروجی ، و همچنین شرح دقیق حجم به دام افتاده و اتصالات آن با محفظه های فشار بالا و پایین. اهمیت این پیشرفت ها در مقایسه با نتایج تجربی برجسته شده و تطابق رضایت بخشی را نشان می دهد. پمپ قیر یا پمپ غلیظ کش دنده ای

معرفی پمپ قیر یا پمپ غلیظ کش دنده ای

ارتعاش و تندی صدا (NVH) یکی از مهمترین موضوعات در صنعت خودرو است [۳]. راحتی صوتی و ارتعاشی یکی دیگر از ویژگیهای کلیدی در طراحی جدید است و در نتیجه تامین کنندگان قطعات خودرو باید الزامات محدود کننده بیشتری را که توسط سازندگان نهایی تعریف شده است برآورده کنند. علاوه بر این ، برای دستیابی به اهداف تعریف شده توسط مشتری نهایی ، تأمین کنندگان قطعات باید منابع مربوط به وظایف طراحی و آزمایش را افزایش دهند. این سناریو علاقه به مدل سازی رفتار پویا سیستم های مکانیکی را به عنوان راهی برای بهبود طراحی اولیه کاهش تلاش های آزمایش افزایش می دهد. یک مدل پویای خوب می تواند یک ابزار مفید و قدرتمند برای شناسایی منابع سر و صدا و ارتعاش و بهبود طراحی باشد. مدل ها باید ساده باشند اما در عین حال باید پیش بینی رفتار پویا را به اندازه کافی دقیق و قابل اعتماد ارائه دهند. توسعه این نوع ابزار مستلزم تجزیه و تحلیل خوب سیستم به منظور تعریف مهمترین پدیده هایی است که باید در مدل گنجانده شود و همچنین تدوین یا اصلاح نظریه هایی که توصیف هر عنصر سیستم را امکان پذیر می سازد. در این کار یک مدل عددی از رفتار ارتعاشی یک پمپ دنده خارجی برای کاربردهای خودرو ارائه شده است. قسمت های I و II ([1،۲]) مدل کینتو الاستودینامیکی پارامترهای غیر خطی را با جزئیات شرح می دهد. قسمت سوم به اعتبارسنجی آزمایشی و توسعه مدل به چرخ دنده های مارپیچ اختصاص داده شده است. قسمت IV بهبود فرمول بندی فشار را ارائه می دهد. پمپ مورد مطالعه با سرعت بالا و فشار پایین کار می کند. در اصل ، دو منبع اصلی نویز در این نوع ماشین آلات وجود دارد: نویز ناشی از سیال در نتیجه جریان از محفظه های کم فشار به فشار بالا و سر و صدای ساختاری ناشی از مش بندی دنده. هنگامی که فشار بیشتر است ، سر و صدای مایع غالب می شود. با این وجود ، بر اساس نتایج تجربی در مورد این نوع پمپ دنده ، نویز ساطع شده نه تنها شامل نویز مایع است ، بلکه به دلیل ارتعاشات مکانیکی اجزای مهمی دارد. علاوه بر این ، فعل و انفعال سیال بین روغن و محفظه پمپ ممکن است در ایجاد سر و صدا نقش داشته باشد. با توجه به ماهیت پیچیده و ترکیب هر دو منبع تحریک ، طراحی یک کار دشوار است که نیاز به تعداد زیادی آزمایش تجربی دارد.

پمپ قیر یا پمپ غلیظ کش دنده ای
پمپ قیر یا پمپ غلیظ کش دنده ای

مدل سازی پمپ قیر یا پمپ غلیظ کش دنده ای

این واقعیت علاقه به توسعه مدلی را که شامل پدیده های فشار و مش دنده به طور همزمان با هدف پیش بینی اثرات تغییرات طراحی است ، کاهش می دهد و تعداد آزمایش های مورد نیاز برای توسعه نمونه اولیه و بهبود طراحی را افزایش می دهد. در ادبیات ، آثاری که فقط به رفتار پویای جفت چرخ دنده ها برای طراحی و کاهش NVH [4-8] ، و همچنین تکامل فشار در فضای دندان در حین چرخش پمپ [۹-۱۱] و رفتار یاتاقان روغن می پردازند. [۱۲-۱۴] پیدا شد ، اما چنین تأثیراتی به طور جداگانه نشان داده شده و مورد بحث قرار گرفته است. نویسندگان دیگر [۱۱،۱۵] پمپ های دنده ای را کاملاً بررسی کرده اند ، و موقعیت خارج از مرکز را که چرخ دنده ها در داخل محفظه پمپ به عنوان تابعی از شرایط عملیاتی فرض می کنند ، دقیقا تعیین کرده اند. با این حال ، جدا از مقالات نویسندگان ، آثاری که تمام تأثیر دینامیکی فوق را در نظر گرفته اند تا رفتار پویای پمپ دنده را از نظر شتاب دنده ارزیابی کنند ، در

ادبیات. در این زمینه ، یک مدل پارامتر متراکم غیر خطی برای پیش بینی رفتار پویا پمپ های دنده خارجی توسعه داده شده است و در قسمت I [1] و قسمت II [2] ارائه شده است. این مدل دارای شش درجه آزادی است و شامل اصلی ترین پدیده های مهم در عملکرد پمپ مانند تغییر زمان توزیع فشار روغن بر روی چرخ دنده ها ، سختی مش بندی متغیر در زمان و واکنش های بلبرینگ مجله هیدرودینامیکی می باشد. سایش بدنه ، عکس العمل بین دندان های مش بندی و خطاهای پروفایل نیز در نظر گرفته می شود و ویژگی های مدل را بهبود می بخشد. شایان ذکر است که همه این اثرات مهم در یک مدل گنجانده شده اند تا تعاملات آنها در نظر گرفته شود. به این ترتیب مدل حاصله یک ابزار مفید برای مطالعه اثرات پارامترهای طراحی در مورد چرخ دنده ها (شکل و خطاهای پروفیل) و هندسه سایر اجزاء (شیارهای برجسته آسیاب شده در بلوک های بلبرینگ ، فاصله بین اجزای متحرک ، شکل پروفیل داخلی بدنه ، و غیره) و پارامترهای عملیاتی مانند ویسکوزیته روغن ، فشار عملیاتی و سرعت چرخش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.