عوامل موثر بر دبی پمپ غلیظ کش دنده ای

پمپ غلیظ کش دنده ای

پمپ غلیظ کش دنده ای ، معادلات حاکم بسته به نوع منبع مورد استفاده برای ارزیابی ، چنین روشهایی به ترتیب به صورت تحلیلی ، عددی و مبتنی بر CAD طبقه بندی شده اند: به ترتیب معادلات تحلیلی ، جداول جستجو یا نقشه های CAD. به طور خاص ، آخرین روش با توجه به کاربرد آن در زمینه های صنعتی بسیار جالب به نظر می رسد ، زیرا می تواند مستقیماً توسط طراحان CAD بدون شایستگی های خاص در مدل سازی پمپ پیاده سازی شود. مسئله مهم دیگر این است که مدل می تواند تغییرات فاصله ها را به دلیل حرکت خرد چرخ دنده ها و تغییر شکل الاستیک قطعات ثابت (صفحات بالانس ، پوشش) در نظر بگیرد. این مبحث که گامی مهم در جهت شبیه سازی به شمار می رود ، در قسمتی که به تعامل سیال و اجسام اختصاص داده شده است ، توضیح داده شده است. در نهایت ، شرح مختصری از مدلهای هوادهی سیال اجرا شده در محصولات نرم افزاری تجاری نیز ارائه شده است.

عوامل موثر بر دبی پمپ غلیظ کش دنده ای

نمونه هایی از پمپ دنده ای

در این بخش یک مثال برای هر نوع پمپ دنده ای به طور خلاصه نشان داده شده است. در همه شکلها چرخ دنده در جهت عقربه های ساعت می چرخد ​​و درگاه تحویل در سمت بالا قرار دارد. شکل ۱ یک پمپ ژروتور فشار پایین را نشان می دهد که در مدار روانکاری موتورهای احتراق داخلی استفاده می شود. در حالت ایده آل ، پروفیل های مزدوج شده روتورها به اندازه تعداد دندانه های N دنده خارجی دارای نقاط تماس هستند. Energies 2017 ، ۱۰ ، ۱۲۶۱ ۲ از ۳۱ حتی ماشین های جابجایی متغیر واقعی ، هم دنده های خارجی و هم پمپ های جروتور ، تصور شده اند [۲۰،۲۱]. برای کاربردهای فشار پایین ، چرخ دنده ها را می توان از جنس پلاستیک نیز ساخت [۲۲،۲۳]. علیرغم سادگی ، ساخت مدل شبیه سازی یک پمپ دنده ای می تواند به دلیل پیچیدگی هندسه محفظه های حجم متغیر بسیار پیچیده باشد. یک مشکل دیگر به دلیل این واقعیت است که مقادیر هندسی کاملاً با نوع خاصی از مشخصات مورد استفاده برای چرخ دنده ها مرتبط است.

عوامل موثر بر دبی پمپ غلیظ کش دنده ای

شبیه سازی

مدل شبیه سازی می تواند برای تجزیه و تحلیل جنبه های مختلف مانند تنش های تماس ، سایش یا سر و صدا استفاده شود. تجزیه و تحلیل همه این ویژگیها فراتر از آن چیزی است که در یک مقاله امکان پذیر است ، بنابراین این مقاله فقط بر مدل سازی نرخ جریان واقعی تحویل داده شده که کارایی حجمی را تعیین می کند تمرکز می کند. علاوه بر این ، شبیه سازی سرعت جریان لحظه ای پیش نیاز ارزیابی موج فشار و در نهایت نویز پمپ است. هدف از این بررسی ارائه و مقایسه روشهای مختلف مدل سازی برای ارزیابی میزان جریان در پمپ های دنده ای است تا روشهای به روز شده ای برای محققان درگیر در زمینه ماشینهای جابجایی مثبت ارائه شود. پس از شرح مختصری از سه نوع ماشین مورد تجزیه و تحلیل – گروتور ، دنده داخلی (هلال) و دنده خارجی – روشهای مختلف شبیه سازی ، از ۰D تا ۳D ، شرح داده شده است. به طور خاص ، در مورد مدل های ۰D ، دو موضوع اصلی مورد بحث قرار می گیرد: نحوه انتخاب حجم های کنترل و معادلات مورد استفاده برای ارزیابی فشار و سرعت جریان ، نشت ها شامل می شوند. علاوه بر این ، برای همه انواع مدل ، محصولات اصلی شبیه سازی تجاری که معمولاً برای پیاده سازی استفاده می شوند نیز ارائه شده است.

عوامل موثر بر دبی پمپ غلیظ کش دنده ای

هندسه پمپ دنده ای

بخش مهمی از مقاله به تجزیه و تحلیل روشهای مختلف برای محاسبه مقادیر هندسی اختصاص داده شده است که در اکثر معادلات حاکم استفاده می شود. بسته به نوع منبع مورد استفاده برای ارزیابی ، چنین روشهایی به ترتیب به صورت تحلیلی ، عددی و مبتنی بر CAD طبقه بندی شده اند: به ترتیب معادلات تحلیلی ، جداول جستجو یا نقشه های CAD. به طور خاص ، آخرین روش با توجه به کاربرد آن در زمینه های صنعتی بسیار جالب به نظر می رسد ، زیرا می تواند مستقیماً توسط طراحان CAD بدون شایستگی های خاص در مدل سازی پمپ پیاده سازی شود.

مسئله مهم دیگر این است که مدل می تواند تغییرات فاصله ها را به دلیل حرکت خرد چرخ دنده ها و تغییر شکل الاستیک قطعات ثابت (صفحات بالانس ، پوشش) در نظر بگیرد. این مبحث که گامی مهم در جهت شبیه سازی به شمار می رود ، در قسمتی که به تعامل سیال و اجسام اختصاص داده شده است ، توضیح داده شده است. در نهایت ، شرح مختصری از مدلهای هوادهی سیال اجرا شده در محصولات نرم افزاری تجاری ارائه شده است

نیز ارائه شده است از آنجایی که محفظه های حجم متغیر N با فضایی که بین دو دندان پشت سر هم چرخ دنده بیرونی قرار دارد مشخص می شوند ، با توجه به نسبت انتقال τ = (N – 1)/N ، نسبت به روتور داخلی آهسته تر می چرخند. بنابراین تعداد کل چرخه ها در هر چرخ محور N – 1 است. روتورها بدون جبران خودکار فاصله ها مستقیماً در محفظه نصب می شوند. شکل صفحه بندر می تواند برای بهبود پر شدن محفظه ها با سرعت بالا بسیار پیچیده باشد [۲۴]. در پمپ های دنده ای داخلی از نوع هلالی ، تفاوت تعداد دندانه چرخ دنده ها بیشتر از یک است. به همین دلیل برای اطمینان از مهر و موم بین حجم مکش و تحویل ، یک عنصر ثابت ، جدایی ناپذیر با صفحه ورودی ، مورد نیاز است.پمپ غلیظ کش دنده ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.